Bijzondere tijden ๐Ÿ˜Š

We zijn net vertrokken voor onze zomervakantie naar de Oostzee. De eerste week kunnen we het zonder de meiden rustig aan doen. Dat geeft me de tijd en rust om terug te kijken op de afgelopen twee maanden. Om meerdere redenen een bijzondere periode die ik graag wil onthouden en daarom in dit blog verwoord.

Uiteraard bijzonder vanwege de corona omstandigheden, waarbij de versoepeling mooie dingen met zich meebrengt die we misschien juist door de corona situatie intensiever en bewuster beleven. En ook omdat er juist in ons leventje van alles gebeurd waardoor het totaal geen saaie periode is. Toine en ik werken nog steeds volledig thuis en dat bevalt vooral mij erg goed. De werkweken vliegen voorbij en de weekenden zijn gevuld met het leven op de boot en mooie en gezellige momenten met vrienden.

Highlights van de afgelopen periode:

Het Hemelvaart weekend samen met de NoDoubt en de Calanche in Wemeldinge en St Annaland. Gezellige borrels, wandelingen en een echt diner vanuit het restaurant in St Annaland geserveerd aan boord ๐Ÿ˜๐Ÿ˜Š. Tussen alle gezelligheid door heeft Toine een intensieve en spannende systeemmigratie op zijn werk.

Toine start bij Pega. De gehele boarding is online. Dagelijkse calls met medewerkers vanuit verschillende landen over de top 20 AMEA-klanten. Precies de baan die goed bij hem past ๐Ÿ˜Š.

Pinksteren met een gezellig dagje in Zierikzee met de Calanche en de Summertjes en een dagje met ons viertjes op een mooie ankerplaats ten westen van de Veermansplaat op de Grevelingen. Ook zien we dat weekend de Barbarossa weer bij hun thuis met ook Koen en Giel erbij. Mooie plannen hebben de mannen met hun eigen verbouwde auto en busje ๐Ÿ‘.

Marinthe start op 2 juni in de bediening bij Sailors Inn en voelt zich er al snel helemaal thuis. Ze werkt zoโ€™n 5 dagen in de week en slaapt/woont tussendoor op de boot. Doordeweeks meestal alleen en in het weekend met ons. Mede daardoor zijn we vaker op de boot met drie keer tot zondagavond laat als we eten bij Sailors Inn terwijl Marinthe er werkt. Al snel krijgt ze veel verantwoordelijkheden zoals โ€˜luik lopenโ€™ met complimenten hoe ze het doet. Regelmatig drinkt ze samen met de groep nog wat na afloop en komt ze pas in de late uurtjes โ€˜thuisโ€™. Ze heeft mijn auto mee en daardoor is het voor ons geen belasting. Nu de laatste week werken terwijl wij al weg zijn kan ze slapen in de camper van Iris. Zonder corona tijd had dit niet zo gekund.

Zodra de restaurants weer open mogen gaan we voor het slagen van Marinthe bij de jappie eten in Utrecht. Extra lekker omdat het al even geleden was. De diploma uitreiking is niet op school en haar coach komt het op 6 juli persoonlijk brengen in een leger jeep. Opa Wim is er ook bij, hem hadden we al een tijd niet gezien ๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰.

Eline gaat twee keer met Lieke in haar Splash varen. De eerste keer met zโ€™n tweetjes en windkracht 7 in de geul bij Herkingen. De tweede keer met ons en Jolanda en Arthur erbij in stormachtig weer vanaf de Mosselbank waar wij liggen met de boten. Stoere meiden ๐Ÿ‘.

Een weekendje met de Calanche en de NoDoubt voor anker in de Hals met bbqโ€™en vanaf de Cobb. Dat weekend zijn de meiden thuis, heeft Marinthe een examenfeestje met een klein groepje in ons huis en is Eline na een eerste weekje in Maastricht met een groepje vrienden uit in Tilburg. Dat gaat gelukkig goed zonder brokken in ons huis. Mooi en bijzonder dat dit weer kan.

Nog een weekend in Zierikzee met de Calanche, met een gezellige bbq op de Cobb. Marinthe komt โ€˜s avonds vanuit haar werk met de auto. We zien de buurboot met een kleine variant van een Green Egg. Dat zet ons en vooral Toine aan het denken en toevallig is het vaderdag ๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘. We zagen de Calanche al denken โ€˜volgend weekend staat er vast ook zoโ€™n ding op de SeaQuestโ€™.
En dat klopt … het is geen Green Egg geworden want die zijn te klein of te groot … het is een Kamado Joe Jr geworden. Die is met 31 kg nog net goed hanteerbaar en hij past precies in de achterbakskist. Die moet natuurlijk meteen worden uitgeprobeerd en dat is geen probleem met het warme weer dat er aankomt. We vertrekken woensdagavond al naar de boot en kunnen zo ook het samen โ€˜thuiswerkenโ€™ op de boot uitproberen. Dat gaat best goed ๐Ÿ‘.

Op donderdagavond is de doop van Joe Jr met zalm op een houten plankje en een beetje verbrande chocolade cakejes voor anker bij de Mosselbank met de Calanche. Op vrijdagavond met ons tweetjes een heerlijke lamsfilet ook voor anker, en op zaterdag met de NoDoubt met veel wind aan de steiger van de Mosselbank een heerlijk stuk vlees volgens het recept van John en Helen (mijn Canadese familie) en nu wel gelukte chocolade cakejes ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹.
Joe Jr voelt als een soort extra bemanningslid. Daar gaan we vast nog veel plezier van hebben, ook in de winter als we wonen op de boot. Zo hebben we er een echte hete oven bij.
Dit weekend zou ook CAS 2020 zijn en dat is dit jaar een Concert at Home (at the Boat) met mooie terugblikken op optredens van Kensington en Blรธf zelf.

Voor het eerst zijn er serieuze kijkers voor ons huis. Op 1 juli komen ze voor de eerste keer en afgelopen donderdag voor de tweede keer ook met hun kinderen erbij. Hier zou zomaar een bod uit kunnen komen de komende week ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜„. We wachten rustig af.

We maken met Visser Watersport afspraken voor het inmeten van de nieuwe matrassen voor de bedden na de verbouwing. Ook bestellen we nieuwe gordijnen die de boot vast een strakkere en modernere look gaan geven. Ook deze week werken we weer twee dagen op boot met voor Mira een virtuele borrel van haar werk.

Tussen alle bedrijven door zorgen we ook nog voor de inrichting van de kamer van Marinthe in Maastricht. Op 4 juli halen we de sleutel, op 8 juli verven Eline, Marinthe en ik de hele kamer en op dinsdagavond 14 juli verhuizen we al haar spullen. Thorold helpt gelukkig met sjouwen (twee trappen op). Zo kan ze straks op 17 aug daar starten met de intro week als wij wellicht nog in Zweden zitten.

Eline haalt met hard werken heel netjes haar eerste jaar geneeskunde ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘. Top gedaan! Ze gaat meteen daarna met twee studievriendinnen een lang weekend naar Faro. Ook dat kan weer net met nog niet al te veel toeristen.

Een zondag met Inge, Mark en kids op de boot. Heel relaxed met leuke gesprekken en natuurlijk heerlijke Canadian beef van Joe Jr. Leuk om te zien hoe alle kids zo gegroeid zijn en het als vanouds goed met elkaar kunnen vinden ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜.

Het laatste weekend voor de vakantie gaan we nog even langs bij de Calanche die in Zierikzee liggen. Ook voor de verjaardag van Claude. Wederom een gezellige avond met Eline, Thomas en Sjoerd erbij.

Gisteren hebben we om 16 uur de meiden uitgezwaaid en zijn we vertrokken richting Oostzee. Eline gaat een weekje zeilles geven bij Aqua Vitesse en Marinthe werkt bij Sailors Inn. Op 28 juli komen ze samen met de trein naar Warnemรผnde in noord Duitsland waar wij dan plannen te zijn.

Tja, deze corona periode brengt veel ellende en is voor velen vast een saaie periode. Voor ons is het juist een periode met veel gebeurtenissen. En het brengt ook veel goeds, zoals blijvend meer thuiswerken, daardoor kunnen we makkelijker met de boot in het zeilseizoen in Bru liggen. Marinthe met een leuke werkervaring bij Sailors Inn, en mooie vriendschappen met zeilvrienden ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š.