Een weekje in een andermans huis

Hallo allemaal.

We zijn een weekje in een andermans huis gegaan. Dat was erg leuk. Ze hebben heel veel gegeeven. Zoals Harry Potter lego. Ze hebben het kantoortje van perkamentus gegeven van lego. En we hebben ook naar een wedstrijd van de kinderen gekeken genaamd lacross. Het is een soort hockey en tennis tegelijk. Ze spelen het met een stok met aan het eind een net waar ze een soort hockeybal mee opvangen en die moeten ze in het goal gooien. Maar dat is moeilijk want er staat een keeper die bijna het hele goal blokkeert. En we gingen ook met een boot met 445 pk. En Eline en ik en een ander meisje genaamd Caroline hebben op een soort band gelegen die werd getrokken door die boot. Het ging heel hard en het was hardstikke gaaf. We gingen wel twee uur achter elkaar zo leuk was het. Natuurlijk gingen papa mama tante Helen en oma mee. We probeerde allemaal te staan maar dat ging niet altijd goed. Maar we vielen er niet af nouja… in ieder geval niet bij het staan. Eline is er twee keer van afgevallen omdat ze heel veel kunstjes heeft geprobeert. En Caroline ook twee keer maar ik maar een keer.

xxx Marinthe

3 gedachtes aan “Een weekje in een andermans huis

1. Anoniem

Hoi Marinthe, vandaag moesten we weer naar school maar we kregen geen nieuwe plaatsen. Dat vind ik heel jammer.
    We hebben 2 weken vakantie gehad en meegedaan met het schoolvoetbaltoernooi. We hadden de fair play beker gewonnen en mochten toen een voetbalclinic doen. Dat was heel leuk. Ik heb ook met mijn eigen elftal van 't Zand toernooien gehad. Dat was ook heel leuk. Jullie zien wel hele mooie dingen. Wij kijken steeds naar de verslagen en de foto's. Mama kijkt bijna iedere dag op jullie site. Jullie zijn ook allemaal bruin geworden. Ik hoop dat je in amerika nog veel mooie dingen ziet.
    groetjes van Gijs

2. Anoniem

Lieve Marinthe,
    Dankjewel voor jouw emailbericht. Ik vind het leuk te horen hoe het met je gaat. Ik mis jou ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg. Ik heb in de vakantie bij mijn oma gelogeerd. Toen zijn we naar het openluchtmuseum geweest, ze waren daar bezig met het opzetten van de kermis. Toen zijn we maar rond gaan lopen, want in de brief stond niet wat er open was in het museum. Later kwamen wij bij een hooiberg en daar mochten wij vanaf glijden, dat was erg leuk. Ik kwam ook mijn oom en tante nog tegen in het museum. Op het Zaanse plein hebben we met hele rare fietsen gefietst. Daarna zijn we weer naar de hooiberg gegaan, daar lagen nu bonen te drogen, ik heb er een paar meegenomen. Daarna gingen we met een pontje, alleen de plankjes waren erg nat, maar ja. Na vier dagen kwam mijn moeder ons weer ophalen omdat wij een weekendje in een hotel in Drenthe gingen logeren. Het was leuk in het hotel, je kon er zwemmen en er was een springkussen. Vanuit de kamer hadden wij een heel mooi uitzicht over de bomen. Bij het ontbijt mochten we zelf alles pakken, ook gebakken ei. Dat werd dan speciaal voor jou gemaakt op de bakplaat. De volgende dag zijn we naar het Hunebedcentrum geweest, hier werkt mijn tante en het was Oek dag met hele leuke activiteiten: broodjes bakken boven het vuur, gelukswensen schrijven, muziek en nog veel meer. We konden niet alles doen, want daarvoor hadden we te weinig tijd. Daarna hebben we met z'n allen in een steakhouse gegeten. De pindaschilletjes mocht je daar gewoon op de grond gooien. We hebben spareribs gegeten met friet, dat was heeeel erg lekker en gezellig met mijn neefje en nichtje. Toen we het restaurant uitliepen toen kraakte alle schilletjes onder onze voeten. In een aquarium zat een kreeft van wel 20 cm groot. Het regende toen eerst best hard maar we gingen wel te voet naar het hotel. De volgende dag gingen we naar het verkeerspark in Assen. We gingen in het begin karten dat was super gaaf, je mocht jammergenoeg niet zo lang. Daarna zijn we in de trapautootjes gegaan, je kon een heel parcour rijden met allemaal verkeersborden, er was ook een echte politie agent en die was streng, we hebben een bekeuring gekregen omdat we te laat het aprk uitgingen. Die bekeuring is nep hoor ;-). Die trapautootjes waren wel zwaar trappen. We mochten in het restaurant eten, weer lekker friet 's middags en 's avonds. Papa zegt dat wij nu de komende maanden geen friet meer eten. Er waren ook nog echte jeeps, dat was ook gaaf, ik mocht niet alleen, je moets 1.60 zijn maar van mama mocht ik wel gasgeven. Dat was echt cool. De traphelicopters kreeg ik niet vooruit.
    De laatste zaterdag zijn we naar het strand van zoutelande geweest. Er was heel veel wind, dus we konden goed vliegeren. We wilden ook voetballen, maar de strandbal waaide steeds weg.Er kwamen ook een paar zeilboten langs en toen moest ik aan jou denken. Nog maar een paar maanden en dan kan ik je weer zien en gezellig afspreken. Heren 1 hebben eindelijk weer een wedstrijd gewonnen, ik ben met papa gaan kijken en heb weer hockeyballen gevonden. Ik heb zelf nog twee wedstrijden en minislotdag en dan is het seizoen weer afgelopen. Annes team staat eerste, ze hebben alle wedstrijden gewonnen. Ik doe mee met de talentenjacht op school, ik ga goochelen. Ik doe dit met Yoelle, ik heb thuis veel geoefend. Woensdag gaan wij naar de Loonse en Drunense Duinen voor Zandspoor, maar ook picknicken en spelen. Heel veel groetjes Frank

3. Anoniem

Hoi Marinthe,
    wij hebben nu lekker vakantie !!! En het is heel mooi weer. Straks komt Mike hier logeren en dan gaan we vanavond midgetgolfen en pannenkoeken eten. Morgen gaan we naar de groene poort, dat is een museum over de oertijd waar allemaal dinosaurussen zijn nagebouwd. Dat lijkt me wel heel leuk. Ik zit met het voetballen in de selectie in de E3, samen met Mike. We trainen nog steeds door en dat vinden we allemaal heel fijn want anders dan kunnen we pas weer in augustus trainen en dat duurt veel te lang.
    Over 2 maanden dan kom je al weer terug en dan kom je weer bij ons in de klas. Onze klas wordt gelukkig niet opgesplitst. wel de klas van juffrouw Jeanne. Die kinderen moesten allemaal huilen.
    De laatste oversteek van jullie was wel spannend denk ik met al die hoge golven. Maar gelukkig is alles heel gebleven.
    Vorig weekend ben ik op kamp geweest met de F-selectie van 't Zand in Kasterlee in Belgie en dat was superleuk. We hebben veel gevoetbald en ook een enge tocht door de bossen gedaan. Je moest geblinddoekt en dan een lint volgen en dan kwam je allemaal enge dingen tegen.
    Volgende week vier ik mijn kinderfeestje en dan gaan we eerst voetballen in de zaal en dan nog een uurtje zwemmen. Ik was al op 30 mei jarig maar mama had het heel druk met het kamp regelen.