Een weekje Cuba verkennen

We waren een weekje in Cuba. Daar hebben we een autootje gehuurd. In dit land rijd amper een auto. Ze gaan hier met paarden of ze rijden mee met een vrachtwagen speciaal voor mensen. Er zijn ook nog hele oude nederlandse stadsbussen en taxis. Ze zijn hier wel arm, maar ze krijgen wel eten en drinken, laten we zeggen dat ze gewoon gratis dingen krijgen om van te leven. Met de auto reden we een week door Cuba, en slapen bij andere mensen thuis. De eerste nacht was in een huis. De tweede nacht was in een hotel waar je zelfs mocht paardrijden. Dat hebben we wel gedaan. We gingen met 5 paarden. Vier voor ons en een voor de meneer.
Het was super leuk, op de terugweg gingen we langs een huis. Daar mochten we kijken. Inde tuin van dat huis groeiden koffiebonen. De eigenaar van het huis stampte heel veel van die koffiebonen bij elkaar,na een minuutje waren de koffiebonen in koffie poeder veranderd. De koffie had papa zelfs gedronken en mama ook. Ze vonden het heel lekker. Toen ze de koffie op hadden gingen we weer met de paarden terug naar het hotel.
De volgende dag gingen we wandelen met een cubaanse gids die nederlands kon. De wandeling was heel leuk, in het oerwoud groeide zelfs bomen waarvan je ze niet mocht aanraken want dan kreeg je heel erg veel pijn. Na de wandeling gingen we met de auto naar een ander hotel. Toen we waren aangekomen stapte we uit de auto. Het hotel was een beetje duur, dus gingen we naar een huis. Daar kon je ook slapen, in dat huis was een hele aardige mevrouw die goed engels kon.
In dat huis bleven 2 dagen. Toen die twee dagen voorbij waren gingen we weer naar een ander huis. Daar brachten we de laatste 2 dagen door. Toen de week voorbij was gingen we met de auto terug naar de boot. Het was een fantastische week!
Gisteren hebben we met een canadese boot op het strand ge-bbq-ed.
Dat was ook heel leuk.
we liggen nu in de bahama’s [hier zijn hele mooie schelpen]. Ik hoop dat ik gauw weer eens met jullie kan skypen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Eline!

2 gedachtes aan “Een weekje Cuba verkennen

1. Anoniem

Hoi Eline,
    Wat heb je dat mooi geschreven. Echt een spannend reisverslag!
    We hopen dat jullie de komende maanden nog veel mooie dingen zien. Alvast veel plezier als oma straks komt!
    Liefs van Inge, Mark, Luc, Tess en Merel

2. Rikke

Hoi Eline,

Het is een super mooi reisverslag !
    Hoe gaat het met jou zweefduiken ?
    Met die van mij goed.
    Jullie varen wel snel zeg !
    Wij zijn pas op Jost van Dyke.
    Gisteren geBBQt bij Foxy's, weer nieuwe vrienden gemaakt.